דלג לתוכן המרכזי
כיצד נוכל לעזור לך?
כיצד נוכל לעזור לך? *8332

פטור ממס הכנסה

עם הכוונה נכונה גם אדם אשר מתפקד באופן מלא, יכול להיות זכאי לפטור מלא ממס הכנסה בשל בעיותיו הרפואיות.

אנו במרקמן טומשין ושות' ליווינו בהצלחה אלפי לקוחות להשגת הפטור, בתהליך עבודה מקצועי וייחודי.

עו"ד מיכאל לנג, שותף
מחלקת פטור ממס הכנסה'
המלצות
להמלצות נוספות

פטור מס הכנסה מטעמים רפואיים

אנשים רבים הסובלים מליקוי או ליקויים גופניים זכאים לפטור ממס הכנסה. קבלת הפטור כרוכה בהוכחת חומרת המצב הרפואי – דבר הדורש מומחיות, ידע וניסיון. הפטור ניתן לכל אדם המוכיח שהוא סובל מנכות בשיעור 90% ומעלה, למשך תקופה של כחצי שנה ומעלה.

במקרה של זכאות לפטור ממס הכנסה, הפטור ניתן עד לתקרת הכנסה של כ-600,000 ש"ח בשנה.

ניתן לבקש את הפטור ממס עבור שנת המס השוטפת וכן עבור 6 שנות מס קודמות ממועד הגשת הבקשה.

במידה והנכם מחפשים עורך דין פטור ממס הכנסה, משרדינו מלווה את לקוחותיו החל משלב בחינת ההיתכנות הראשונית ועד לקבלת הפטור המיוחל והחזר עבור המס ששולם בעבר. עורכי הדין במשרד מייצגים את הלקוחות גם בוועדות הרפואיות עצמן, וכן בהליכי ערר וערעור לבית המשפט המוסמך.

בעיות רפואיות מרכזיות המסייעות להוכיח נכות גבוהה הן סכרת עם סיבוכים, סרטן, דום נשימה בשינה ומחלת כליות, אולם יש עוד מגוון בעיות רפואיות אשר ניתן להוכיח לשם קבלת הפטור.

על מנת לקבל את מלוא הזכויות חשוב להיות מיוצג על ידי עורך דין פטור ממס הכנסה בעל ידע וניסיון בתחום.

עוד על המשרד >
תחומי העיסוק
של המשרד

המשרד נותן מענה רחב בתחומי עיסוק מגוונים וזאת מתוך רצון להעניק שירות מקיף ואיכותי.

נכות כללית
נכות כללית
תאונות עבודה
תאונות עבודה
תביעות ילדים
תביעות ילדים
נזקי גוף
נזקי גוף
תביעות ביטוח וסיעוד
תביעות ביטוח וסיעוד
נכי צה
נכי צה"ל וכוחות הביטחון
נפגעי איבה
נפגעי איבה
רשלנות רפואית
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
תאונות דרכים
התקף לב ואירוע מוחי
התקף לב ואירוע מוחי
זכויות חולי סרטן ומחלות מקצוע
זכויות חולי סרטן ומחלות מקצוע
תביעות ייצוגיות
תביעות ייצוגיות
אזרחי צוואות וירושות
אזרחי צוואות וירושות
נדל
נדל"ן והתחדשות עירונית
הדרך לקבלת הפטור ממס
01
פגישת ייעוץ
02
איסוף החומר הקיים וביצוע בדיקות משלימות
03
ועדות רפואיות
04
קבלת הפטור
מדריכים מקצועיים

מידע ועצות במגוון תחומי העיסוק של המשרד

החמרת מצב בתאונת עבודה- דיון מחדש של נפגע עבודה במסגרת ביטוח הלאומי
לעתים קרובות חלה החמרה במצבו של נפגע תאונת העבודה למרות שהועדה קבעה לו אחוזי נכות קבועים (לצמיתות). מאמר זה יעסוק..
קרא עוד בנושא לעתים קרובות חלה החמרה במצבו של נפגע תאונת העבודה למרות שהועדה קבעה לו אחוזי נכות קבועים (לצמיתות). מאמר זה יעסוק באפשרות להעלות את אחוזי הנכות ואת התגמולים לנפגע עבודה בשל החמרה במצבו.
למאמרים מקצועיים נוספים
מרקמן טומשין ושות' בתקשורת

אנו מזמינים אתכם לקרוא על ההצלחות שלנו

ממי שפיר לביטוח לאומי: מדוע נקבעו לגינקולוג אחוזי נכות?
פגיעה בצוואר של גינקולוג נגרמה בעת ביצוע בדיקות מי שפיר וביצוע לידות קיסריות. מדוע השתכנע בית המשפט והחליט לפסוק לטובתו?
קרא עוד בנושא ממי שפיר לביטוח לאומי: מדוע נקבעו לגינקולוג אחוזי נכות?
213 אלף ש"ח פיצוי לאחות בשל עמידה ממושכת
בית הדין לעבודה פסק פיצויים בסך 213 אלף ש"ח לאחות בת 70 בשל דליות ברגליים שנגרמו עקב עמידה ממושכת בחדרי ניתוח מהתביעה שהוגשה לבית הדין לעבודה באמצעות עורכת הדין גל קורן ממשרד עורכי הדין מרקמן את טומשין, לאחר שהביטוח הלאומי דחה תביעתה, עולה כי האחות סייעה בביצוע יותר מ-13 אלף ניתוחים בית חולים שניידר, עת שמשה כאחות "רחוצה" ואחות "מסתובבת" בחדרי הניתוח. בתביעה נטען כי האחות עבדה במהלך כ-20 שנה במשמרות בנות 8-16 שעות ובמסגרת תפקידה נדרשת לעמידה סטאטית על הרגליים ותזוזות חוזרות ונשנות סביב מיטת המנותח. כאחות מסתובבת עבודתה הייתה כרוכה בישיבה ועמידה סטאטית והן בתנועה בתוך חדר הניתח ולעתים מחוצה לו. המוסד לביטוח לאומי התנגד להכרה בפגיעה בטענה שהאחות עברה בעבר תאונה בברך ולקחה כדורים נגד היריון שיכולים גם הם לגרום לדליות ברגליים. השופטת מירב קליימן מבית הדין האזורי לעבודה בת"א דחתה את עמדת המוסד לביטוח לאומי וקיבלה את טענות עו"ד קורן. השופטת קבעה כי לאור חוות דעתו של המומחה, קיים קשר סיבתי בין עבודתה לבין התפתחות הדליות ברגליה ויש להכיר בכך כפגיעה בעבודה. השופטת הוסיפה כי על הביטוח לאומי לשלם לאחות שכר טרחת עו"ד והוצאות משפט בסך 6000 ₪. בנוסף לכך, בימים אלה ועדה רפואית קבעה כי האחות סובלת מנכות לצמיתות בשיעור של כ-19%, המקנים לה מענק בסך 213,000 ש"ח.
קרא עוד בנושא 213 אלף ש"ח פיצוי לאחות בשל עמידה ממושכת
730 אלף ₪ פיצוי לבת 40 שנפגעה בשתי תאונות בהפרש של 5 שנים בדיוק
חברת הביטוח הכחישה את אחריותה לפיצוי התובעת וטענה כי הנזקים הרפואיים מהן היא סובלת ובכללם הניתוח, אינם קשורים לתאונות הדרכים. עובדת בכירה באוניברסיטה בשנות ה-40 שנפגעה בשתי תאונות דרכים באותו יום, ה-18 לאוקטובר בהפרש של 5 שנים בדיוק, תזכה לפיצוי של כ-730 אלף ₪ מביטוח חקלאי. מהתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בראשל"צ באמצעות עורכי הדין עו"ד גיא רינטוביץ ועו"ד דנית קמרון ממשרד עורכי הדין מרקמן את טומשין, עולה כי התאונה הראשונה התרחשה בתל אביב ב-18.10.11 ואילו התאונה השנייה קרתה בצומת להבים ב-18.10.2016. עוד עולה כי בתאונה הראשונה רכב פגע בה בימין ברכב מסוג רנו בו נהגה בצומת הרחובות חיל השריון וקיבוץ גלויות בת"א. כתוצאה מכך היא נפגעה בגב, בצוואר וברגלה השמאלית והיא פונתה לבי"ח חולים וולפסון. בתאונה השנייה שהייתה תאונת שרשרת כשהיא נהגה ברכב מסוג רנו בצומת להבים, רכב פגע בה מאחור והיא פונתה לבית חולים סורוקה כשהיא סובלת מכאבי גב. באי כוחה ביקשו למנות מומחה מטעם בית המשפט שנענה לבקשה, זאת למרות התנגדות חברת הביטוח שטענה כי אין כל קשר סיבתי בין בעיות הגב שלה לשתי תאונות הדרכים. המומחה שמונה, קבע כי כתוצאה מהתאונה הראשונה האישה החלה לסבול מכאבי גב ובהמשך מהתקף כאבים חריף עם הקרנה לרגלה השמאלית ולאחר התאונה השנייה חלה התגברות של כאבי הגב עם הקרנה לרגליים. המומחה קבע כי האישה סובלת מנכות בשיעור של 37 אחוזים בגין בקע דיסק במספר חוליות הגב התחתון ופגיעה עצבית. לאחר התאונה עברה ניתוח לטיפול בבקע דיסק ולאחר הניתוח התברר כי התפתח בקע דיסק חמור יותר מאשר הבקע בעקבותיו בוצע הניתוח הראשון. באי כוחה ממשרד עורכי הדין מרקמן את טומשין טענו כי האישה סובלת עד היום מהגבלה ניכרת בתנועות הגב התחתון, מחולשת שרירים בכף הרגל והאצבעות ומירידה בתחושת כף רגל ושוק ימין. לטענת באי כוחה, נזקי בתאונות פוגמות בכושר השתכרותה ולכן מגיעים לה מחברת הביטוח, פיצויים עבור הפסדי השתכרות, כאב וסבל, עזרה וסיעוד, ניידות והוצאות עבור טיפולים רפואיים. חברת הביטוח מצידה הכחישה אחריותה לפיצוי התובעת וטענה כי הנזקים הרפואיים מהן היא סובלת ובכללם הניתוח, אינם קשורים לתאונות הדרכים, אלא אירעו עקב התפתחות ניוונית טבעית שאינה קשורה בתאונה. לאחר הליכים משפטיים שנוהלו מול חברת הביטוח "ביטוח חקלאי", הגיעו הצדדים לפשרה לפיצוי התובעת בסכום של 730,000 ₪ מבלי לגרוע אותו מפיצוי אותו קיבלה מהביטוח הלאומי. הפשרה קיבלה תוקף של פסק דין ע"י ביהמ"ש.
קרא עוד בנושא 730 אלף ₪ פיצוי לבת 40 שנפגעה בשתי תאונות בהפרש של 5 שנים בדיוק
אתם בסטרס בגלל המלחמה? ייתכן ויכירו בכם כנפגעי פעולות איבה
ברור כי פציעה פיסית עקב פגיעת טיל או רסיס או חבלה בעת ריצה למחסה – יוכרו כפגיעות איבה, אבל חשוב לדעת כי ישנן לא מעט מחלות שהתפרצו או הוחמרו עקב אירועי הלחימה ויכולות להיות מוכרות כפגיעת איבה, עם כל הזכויות שבכך.  
קרא עוד בנושא אתם בסטרס בגלל המלחמה? ייתכן ויכירו בכם כנפגעי פעולות איבה
נוהל סודי של ביטוח לאומי מסתיר מידע מהותי מהמבוטחים
ביטוח לאומי חדל להעביר לחלק מהמבוטחים שתביעתם נגדו נדחתה מידע מלא על החקירות שנוהלו בעניינם ומקשה עליהם לערער על ההחלטה. הוא מסרב לחשוף את הנוהל שלפיו הוא עושה זאת. ביטוח לאומי: מנסים למנוע מרמה  
קרא עוד בנושא נוהל סודי של ביטוח לאומי מסתיר מידע מהותי מהמבוטחים
לעוד מן התקשורת
סיפורי הצלחה
זכויות רבות ללקוח שפרש מעבודה

מחלקת נכות כללית הצליחה להוציא ללקוח קצבת נכות כללית, פנסיית נכות ופטור ממס הכנסה

קרא עוד

בית המשפט קיבל את ערעורו של לקוח – שיוצג על ידי המשרד – על החלטת הועדה שמטעם הביטוח הלאומי (פטור ממס הכנסה), וקבע כי בטרם החליטה הועדה בעניינו היה עליה לומר ללקוח (שלא יוצג ע"י עורך דין), כי עליו לצרף חוות דעת מומחה.התיק טופל ע"י עורך הדין מיכאל לנג.

קרא עוד
בפגיעות מסוג מחלות מקצוע/מיקרוטראומה לא ניתן יהיה להפחית מנכותו של מבוטח עבור גורמי סיכון, אלא אם הוכח שהם התממשו לכדי נכות

הלכת סומך – ניתנה ע"י בית הדין הארצי בשנת 2021 וקבעה כי בפגיעות מסוג מחלות מקצוע/מיקרוטראומה לא ניתן יהיה להפחית מנכותו של מבוטח עבור גורמי סיכון, אלא אם הוכח שהם התממשו לכדי נכות.

 

 

קרא עוד
לעוד סיפורי הצלחה
בין לקוחותינו

המשרד יצג ומייצג עשרות אלפי לקוחות מכל רחבי הארץ במטרה להביא למימוש זכויותיהם מול הגופים השונים. בשל היכולות של המשרד ארגונים רבים ממליצים לחבריהם להיעזר בשירותינו, וזאת בנוסף ללקוחותינו הרבים אשר ממליצים למכריהם לפנות אף הם לייצוג על ידינו.

צוות עורכי הדין המטפל בתביעות לקבלת פטור ממס הכנסה
פנו אלינו לקבלת
ייעוץ אישי ללא התחייבות

השדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה

שם מלא הינו חובה
טלפון הינו חובה
שדה זה הינו חובה
לחיצה על "שלח" מהווה הסכמה למדיניות הפרטיות של החברה.
פרטייך נשלחו בהצלחה!
אנו נחזור אלייך בהקדם
יצירת קשר ודרכי הגעה למשרד

כמשרד מוביל בייצוג לקוחות פרטיים, מרקמן טומשין ושות' מעניקים שירותים ללקוחות בכל רחבי הארץ, בפריסה ארצית של סניפים:

למימוש זכויותיך בעזרת אחד
ממשרדי עורכי הדין המובילים בישראל

השדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה

שם מלא הינו חובה
טלפון הינו חובה
שדה זה הינו חובה
פרטייך נשלחו בהצלחה!
אנו נחזור אלייך בהקדם